Átlátni az építkezés netes káoszán

Egy felmérés szerint a szakemberek mellett ma már az internet az építkezni vágyók legfontosabb információforrása, ami végül is nem meglepő - az már más kérdés, hogy a rengeteg információ között miként tudunk eligazodni.

iroda_foto_pixabay_com_unsplash.jpg

A Xella Magyarország Kft. a Gfk Piackutató céggel közös felméréséből az derül ki, hogy az építkezést (vagy felújítást) tervezők a szakemberek (például építészek, kivitelezők, esetleg eladók) ma már leginkább a világhálóról tájékozódnak. 

Ez mondjuk nem akkora sokk, hiszen ma már a fél életünket a neten töltjük, az már sokkal izgalmasabb, hogy elsősorban a gyártói honlapokat látogatják a téma iránt érdeklődők, amit a konkrét márkára vonatkozó keresések követnek, aztán sorjáznak a különböző blogok, fórumok és egyéb oldalak. 

Az én személyes tapasztalatom viszont az, hogy a gyártói honlapok esetében sokszor jelent problémát a túl sok információ, melyek között nem mindig lehet könnyen kiigazodni. Aki próbált már megtalálni egy adott terméket (azt meg sem említve, ha nem kifejezetten egyetlen termékre keresünk), az alighanem sejti, miről beszélek. 

Ráadásul más érdekel egy magánépíttetőt, egy tervezőt, vagy egy kivitelezőt, és ilyenkor gondot jelenthet a sok információ közül kibányászni a nekünk fontosat. A Xella ezért újragondolta az egész megközelítést, és új honlapján (ytong.hu) megfordította a filozófiát, a célcsoportok alapján alakítva a tartalmat. 

Magyarán mást kap (mert más érdekli) egy kereskedő, mint egy kivitelező, megint mást egy tervező, egy ingatlanfejlesztő, és természetesen mást egy olyan érdeklődő magánszemély, mint mondjuk én. 

Amikor megérkezünk az egyébként nagyon világosan és átláthatóan felépített nyitóoldalra (külön köszönet azért, hogy nincs rajta mosolygó család…), nincs más dolgunk, mint eldönteni, melyik csoportba tartozunk, kattintani, és máris a külön az adott célcsoport igényeire kialakított aloldalon landolunk. 

Ezek az oldalak úgy vannak felépítve, hogy megfeleljenek az adott célcsoport igényeinek, leggyakoribb kereséseinek, tehát míg mondjuk a tervezők különböző segédleteket (gyártmányrajzokat, szoftvereket és műszaki prospektusokat) érhetnek el, addig egy magánépíttető (akit ezek nem nagyon érdekelnek) referenciaházakat nézegethet. 

Nyilván minden információ megtalálható az összes aloldalon, csak a kiemelés, a fontossági sorrend más, ami meglehetősen hasznos kapaszkodót nyújt az érdeklődőknek. 

Azt már csak a teljesség kedvéért említem meg, hogy a mobilra (és tabletre) optimalizált oldalról egyetlen mozdulattal fel is hívhatjuk a cég ingyenes szakmai telefonszámát, ha esetleg kérdésünk lenne, vagy segítséget szeretnénk kérni. 

Nyilván ez is csak egyike a lehetséges megközelítéseknek, de nekem eléggé bejött, és a magam részéről várom a további innovációt a piac szereplőitől – végtére is ez mind minket, vásárlókat és felhasználókat segít a tájékozódásban, no meg abban, hogy leszakadjunk a papír alapú prospektusokról és segédanyagokról.

(Fotó: pixabay.com/Unsplash)